Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Malin - 17 augusti 2012 07:33

Igår gjorde ja en otroligt god och mättande soppa. Inte ofta vi äter soppa men denna kommer ja göra igen.

Om man tar bort moroten och inte så mycke vitlök så är den till och med väldigt LCHF vänlig  .


Ingredienser

1 liter vatten

2 buljongtärningar

1 gul lök

2 morötter

115 gram champinjoner

4-5 vitlöksklyftor

800 gram Köttfärs

1 msk sambal oelek

5 dl vispgrädde


Gör så här

* Häll vattnet i en kastrull och lägg i buljongtärningarna

* Skala och dela morötterna i mindre bitar låt dom koka en stund med buljongen (tas sedan bort om man äter LCHF)

* Stek köttfärsen i lite smör

* Hacka löken i lite större bitar samt hacka vitlöken fräs detta tillsammans med champinjonerna i stekpannan och häll sedan över i buljongen.

* Slå försiktigt i grädden och lite av sambal oeleken (ta efter smak).

* Krydda med svartpeppar, salt och paprikapulver.

* Låt det stå och puttra tills soppan är krämig och har en fin konsistens (kan ta en liten stund)

* Servera gärna med en klick cream fraiche

Smaklig måltid!


Kramizar Malin   


Av Malin - 17 augusti 2012 06:54

Godmorgon alla glada idag ska ja nog ta å gå till skogen här bakom där vi bor ska kika om ja hittar nå bär å om ja inte hittar några så har ja vare ute å fått njuta av lite skog. Älskar verkligen att kunna strosa omkring i skogen å prata för mig själv, ja man får bäst svar då även fast man kanske inte alltid vet svaren på en gång.

Äntligen är det fredag å då innebär det FREDAGSMYS   plus att älskling slutar tidigare.

Tar och bjuder på en liten goding bara för ja gillar den reklamen  .



Presentation


Välkommen till min blogg! Här släpper ja mina tankar å funderingar skriver av mig om allt å ingenting.

Är mamma åt 2 underbara grabbar födda 2008 å 2010 och en till är på väg nu att göra entre i november =).
Pyssla är en del av mitt liv när jag får t

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards