Alla inlägg under november 2012

Av Malin - 28 november 2012 10:59

Oj nu har ja inte vare in å bloggat så friskt på några dagar har liksom inte haft nån större lust men nu hoppas ja att lusten är på väg tillbaka för de känns som så iaf  .


Igår kväll hade vi en lugn å harmonisk hemma kväll jag satt å knåpade ihop ett par små strumpor ville mest kolla om ja klarade av att göra för dom allra minsta å de klarade jag av så jag blev sååååå glad där ja satt tätt in till min stora kärlek å trygghet. Tyckte dom vart jätte fina å söta för den delen oxå  .

Var tvungen å lägga älsklingens stora socka brevid den lilla så man får en liten uppfattning om hur liten den är egentligen  men man skulle ju haft någon att prova denna lill strumpa på men de får vi fixa till i framtiden.


   


Idag är ja lite små krasslig har sovit som en kratta inatt vaknat å frysit flera gånger fast att vi har världens varmaste täcke och brevid mig hade jag en levande kamin kändes de som. Halsen värker å febern smyger sig sakta på i omgångar ja har inte tid å va sjuk precis nu men men får vila idag och va hemma imorn från jobbet så är jag nog som vanligt igen snart  . Så där nu har ja fått beklaga mig lite om mina kramper så nu känns de bättre  .


Ne ta å äta lite lunch å krypa ner i soffan framför nån film å bara mysa är det som återstår av min dag efter en tidig morgon å tvättstugan.


Ha en bra dag!


Kramizar Malin   

Av Malin - 23 november 2012 09:15

Äntligen fredag kan jag bara säga har längtat hela veckan till denna dag då Jag å Älskling ska gå på Swedish House Maffia på Friends Arena. Är sååååå uppspelt å tror att de kommer bli en helt magisk spelning  .


Men nu först ska ja kicka igång mig själv och dagen med att göra ett besök på friskis å svettis och testa på ett jympa pass  . Känns så otroligt bra att vi har börjat träna jag å älsklingen tillsammans men ibland blir de att man måste besöka ensam men de gör mig inget. Nu är vi på G mot ett Hälsosammare liv tillsammans!


Räkningarna är betalda, gymväskan är packad, frukosten intagen bara ett mellanmål som ska packas sen är man redo för dagens utmaningar  .


Ha en kanon fredag, för de ska ja ha me min älskling!


Kramizar Malin   

Av Malin - 15 november 2012 17:49

Ja igår fick ja helg så då drog ja så snabbt de bara gick till barnen.
Idag har syrran å morgan vare på besök å de va mycke trevligt :-)
Men bäst av allt är imorgon fredag då min älskade kommer hit till oss å äntligen blir vi hel igen :-).

Men nu ska vi snart ta å fika lite vaniljkräm bullar å göra oss klara för kvällen tiden går snabbt när man har roligt.

Får ju inte glömma bort bästa torsdags programmet Hela sverige bakar :-).

Ha en bra kväll!

Kramizar Malin <3

Av Malin - 13 november 2012 10:32

Igår kväll hade jag å älsklingen en myskväll eftersom jag hade varit bortrest hela helgen så tog vi helgmyset igår kväll istället.

Vi gjorde Sushi hemma å sen de nästan bästa av allt Vi Stängde av ljudet på våra mobiler och det va de bästa vi gjort på länge. Något vi båda är väldigt måna om är att vi ska vårda våran kärlek till varandra å de tror jag vi har lyckats med då vi fortfarande är lika kära som när vi började våran relation.

Tack älskling för en underbart mysig kväll med god mat massa ljus tända och en Johan Falk film på de  .

Jag vet att jag inte kunde hittat en mer kärleksfull person än dig och att jag gör rätt val att ingå ett äktenskap med dig där vi för alltid kommer leva tillsammans  .


Idag har jag en kort kväll men var ändå uppe med tuppen för ska man ha någe gjort så måste man upp i tid så här stod ja kl 05.55 å vinkade av älsklingen, sen var de ju ingen mening att lägga sig igen för jag hade tvättid kl 07.00 men man får väl se hur mör man är ikväll då man kommer hem från jobbet.


Ha en bra dag!


Kramizar Malin   

 

Av Malin - 13 november 2012 08:24

För snart ett år sen så va älsklingen upp till mig i Fränsta för första gången och lämnade då ett stort paket med Popcorn till grabbarna å nu när jag skulle ta fram ett paket te så vad ser jag jo just Popcorn de finns fortfarande kvar av denna enorma förpackning med popcorn.

Man kan ju inte mer än le  .



Av Malin - 12 november 2012 10:13

Weee har nu äntligen lyckats göra mina egna stickade tjocksockar är över lycklig nu kan jag själv förse familjen med tjocksockar så dom är varma om fötterna hela vintern lång  .

Just nu så håller jag på att göra ett par till min älskade blivande man har bara en strumpa kvar sen kan han tussa runt i sina strumpor oxå  . Han har fått prova den som är klar å fick nästan inte av han den för han gillade den så mycket, å va glad å tacksam jag känner då man ser att han verkligen menar de att dom är Skön.

Har kommit på vad min stämpel på mina stickade kreationer kommer heta förutom att ja kallar en mössa för Pözmössan så kommer mina stickade saker ligga under Mixamys.


 


Kramizar Malin   


Av Malin - 9 november 2012 08:02

Programet nybyggarna har berört mina inre tankar å känslor varje vecka programet sänts, visst vi alla har vi gjort våra val men vissa val blir lite tokigare än andras val.
Vi tittare fick chansen att se å höra 7 berättelser om hur droger drog ner dom under en yta som vi "vanliga" människor kanske inte riktigt förstår. Hur varje dag va en kamp att överleva, hitta ett ställe som dom kunde få värma sig på.

Varje gång ja åker till mitt jobb så möter ja en kvinna uppskattar hennes ålder mellan 28 - 35 år gammal hon ser nyvaken ut å hon är långt ner i drogerna men ler ändå mot mig. Hon berör mina känslor å ja önskar att ja kunde hjälpa henne ur skiten.
Tycker de finns för få härbärgen även fast man kanske hellre vill ha ett eget hem men en varm plats att sova på varje natt är nog bättre än en kall trapp uppgång.

Jag såg igår sista avsnittet på nybyggarna å förstår varför Anders vart så tagen av sitt avsked till dom, fällde själv en tår.
När dom fick någon som lyssnade å gav dom en trygghet så fick han något bättre tillbaka nämligen deras tillit å dom öppnade sitt innersta rum så deras resa att bli drogfri kunde börja.

Alla har vi rätt till en ny chans i livet trotts att vi gjort dumma saker å alla ha rätt till att be dom man skadat om förlåtelse men man blir kanske inte blir förlåten men man har gjort ett försök att få reda upp sitt liv.

Jag önskar verkligen dessa människor på Basta Lycka till å hoppas dom får ett långt å drogfritt liv.

Av Malin - 9 november 2012 06:14

I söndags var vi hem till min mamma å hämta en dräkt min lilla Anton ska ha på dagis i en teater å han vart den absolut sötaste lilla musen i världen.


Photo: Har ni sett någon så söt råtta någon gång

Presentation


Välkommen till min blogg! Här släpper ja mina tankar å funderingar skriver av mig om allt å ingenting.

Är mamma åt 2 underbara grabbar födda 2008 å 2010 och en till är på väg nu att göra entre i november =).
Pyssla är en del av mitt liv när jag får t

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards