Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin - 31 augusti 2012 12:31

Imorgon lördag gör Stiftelsen sin första TV-Debut å själv klart så kommer jag vara på plats på Sommarkrysset med min sambo. Stiftelsen liksom Takida har en speciell plats inom ens hjärta.


Tack Stiftelsen att ni har satt Ånge kommun ännu en gång på Kartan!


Omslagsbild

Av Malin - 31 augusti 2012 10:36

Snabba, lätta å mumsiga Frukostmuffins


 

Ingredienser:


5 st Ägg

1 dl Grädde

1,5 dl Riven ost

1 pkt Bacon

Salt

Peppar


Gör så här:


 Klipp baconen å stek på dom lite

 Vispa lätt ihop ägg och grädde

 Tillsätt baconen, osten, ev salt å peppar (efter tycke å smak)

 Häll upp i 10 pappersformar

 Grädda i 175 grader i 20 min, mitt i ugnen


Lycka till!

Av Malin - 31 augusti 2012 10:08

Så var det Fredag igen, dagarna å veckorna rusar verkligen en förbi å ja försöker hänga på så gott de går.

I tisdags började jag och älskling att göra en viktresa tillsammans för vi har båda samma mål att gå ner i vikt för ett långt och lättsammare liv. Var tvungen att mäta midjan imorse då ja kände att byxorna satt lite bättre än tidigare å ja har redan lättat 4 cm en över lycklig Malin kan ja tala om så nu tänker ja köra på med detta LCHF. Min kropp mår redan mycket bättre utan pasta,mjöl å potatis m.m Nu till morgonen tog jag å gjorde lite Frukostmuffins ala LCHF å dom va så mumsiga att imorn tänker ja göra nya och bjuda min fästman på  .

Nu säger vi Bye bye "bilringarna" å sattsar på ett fantastiskt liv tillsammans.

Har ju även varit ner till gymmet som vi har här i hyreshuset å ja kan säga att så otroligt skönt att vara igång igen har saknat mig själv. Har vare som i en svacka känt mig motiverad men ändå så har inget funkat för mig men nu när vi kör detta tillsammans så hoppas ja att min motivering ska finnas kvar LÄNGE.

Så snälla kom gärna med lite tips på LCHF kost så man får en variation å inte äter samma saker hela tiden.


Så nu åter till idag för det är Fredag å då ska de minnsan bli fredags mys i LCHF anda med min underbara älskling.

Vi ska även sätta ihop våran nya säng åhhh vad underbart med en ny säng här hemma den gammla får ett nytt hem uppe i norr.


Ne nu ska ja planera våran mumsiga fredags middag plus att all tvätt ska vikas å in i skåpen.


Ha en underbardag!


Kramizar Malin   






Av Malin - 29 augusti 2012 09:55

Japp då är hösten på ingång men ja kom på att ja har ingen höst jacka så idag ska ja bege mig ut i alla affärerna efter en jacka å gärna ett par byxor oxå har lite dåligt med den varan i min garderob.

Men undra vars man ska börja leta efter en jacka någonstans man vill ju inte ha en för tjock eller för tunn hmmm aja ja får helt enkelt ta ett besök i varje affär men de är ju sååååå tråkigt å handla. Tycker det är så stressigt med alla som är där inne samtidigt å varmt brukar de oxå vara aja men får tänka att ja får nått fint förmodligen i slutändan.


Ha en underbar dag!


Kramizar Malin   


Av Malin - 28 augusti 2012 15:55

Har nu sedan jag och älskling vart sambos haft en obehaglig känsla som att någon bevakar mig men detta är bara då jag är ensam hemma och på kvällarna när vi lägger oss för natten efter att gubben har somnat.
Har vaknat ett fler tal nätter av att någon smeker min kind å det är inte älsklingen för han sover stenhårt plus att han ligger på fel sida om mig, känner tydligt hur denna stryker sin varma hand mot min kind varsamt, som ett barns mjuka hand som tar på en.

Det stannar inte bara där utan när ja ska duscha så hör jag att någon kommer in å liksom tjuvkikar på mig vilket ja tycker är as läskigt å då duschar ja 7 gånger snabbare än om ja hade haft älskling hemma.

Sitter jag vid datorn i vårat sovrum så måste ja ha koll på båda dörr öppningarna för de känns som någon står i en av dom å kollar på mig då oxå.

Ligger ja i soffan å ser på tv så känner ja hur någon slår sig ner brevid mig det är liksom ingen stor människa som sätter sig ner utan någon som mjukt faller ner.

Ja tycker detta är skit läskigt börjar fundera på om ja är knäpp eller om detta verkligen är någon som håller mig sällskap när älsklingen jobbar.

Om det nu finns någon som vakar över mig här hemma så skulle de ju va underbart att man fick veta vem detta är eller iaf se en skymt av denna, skulle ju underlätta för ens egna tanke gång.

Pratar ja högt här hemma så är det oftast en suck ja hör som ett svar liksom skit läskigt.

När ja ibland lyssnar på musik så byts de mitt i en låt utan att det är jag som byter.

Men så fort som min sambo kommer hem så försvinner mitt besök ända tills han somnar då kommer mitt besök åter.

Kanske är min ensamhet som spökar eller så har ja fått en som håller mig sällskap dom dagar ja inte jobbar.






Av Malin - 28 augusti 2012 09:04


Efter ett raskt uppvaknande så har ja ju iaf kommit mig upp ur sängen å fått lämna min sovmorgon bakom mig.
Hade Helt glömt bort att sotaren skulle komma idag så ja tog en liten sovmorgon men så vaknar ja av att någon ringer på dörren hmmm hoppas snabbt som ögat i några kläder. Öppnar å sotar stackaren fick sig nog en chock för mitt hår stod åt Alla håll och kanter. FIck ett godmorgon av han å ett stort flin sen hörde ja hur han fnissade å så fort han fick syn på mig så skratta han till. Aja ja fick ju bjuda på ett skratt iaf. Men hur kunde ja glömma att Sotaren skulle komma.

Jaja nu är ja iaf vaken å ska ta tag idagen är de tänkt.


Tiden går så otroligt snabbt så snart är det Jul å sen så kommer sommaren igen å vårat Bröllop tiden bara rinner iväg idag är det bara 347 dagar kvar tills vi står där i kyrkan och blir herr å fru Stenberg  . Men innan dess har vi massa skoj på vägen.


Nej nu blir det lite nytta här kan ju inte sitta här å döa.


Ha en underbar dag!


Kramizar Malin   

Av Malin - 24 augusti 2012 16:36

Idag är de fredag igen tyckte nyss det var fredag men den är alltid lika välkommen som alltid fast ja har varit ledig stora delar av veckan och bara umgåtts med mina små älsklingar som ja har här hos oss nu  .

Fast idag får Benny njuta av dom ensam för mammsen vartvungen å jobba lite så Njut nu Älskling å ha en ordentligt mysig fredagsmyskväll med dom.

Själv slutar man imorn bitti så då får ja mysa med dom finaste på jorden.

Har beställt lite finväder imorn oxå då vi har funderingar på att åka till Grönalund och åka järnet till Edvin och Antons stora glädje å en underbart snäll mamma som man är så åker man allt dom kan å vill åka  .

Imorse så tog jag och bakade några cupcakes till mina älsklingar vad otroligt roligt det var att baka sådana men sådana bakas bara om man får besök av någon snäll vän eller när man har barnen. Hem bakat är oftast rätt gott å ofta lyckas jag tror ja iaf  . Ingen som klagat än.

Nästa gång ja kommer baka något är till min fina vän Bättan har ju lovat henne att när dom flyttat in i deras nya hus så skulle dom få vaniljkrämbullar å de tänker ja minsann hålla  . Sen är det inte så mycke som ska bakas för ja kan inte sluta äta om ja bakar så för min egen skull så kommer de bara bakas ibland.

Idag är det 4 månader kvar till julafton det är inte klokt vad tiden går tyckte nyss det var jul å de. Men i år är det min å Bennys första jul tillsammans å glädjen är stor då det även är våran jul med barnen  .


Ne nu ska ja ta å göra nån nytta här på jobbet.


Ha en underbar helg för det ska ja ha!


Kramizar Malin   

Av Malin - 22 augusti 2012 15:59

En tränings vän. Då min andra halva ska göra om en magoperation så behöver ja en vän som vill motionera med mig. Tyvärr så känner ja typ inga här nere så ja har tappat motivationen rätt mycket.
Har ju min önskan att komma iform till vårat bröllop nästa år men nu verkar de målet långt bort å kilona för många dock bara ca 20, men ja har fastnat i en deprission å kommer inte ur den. Den 12 september är ett datum ja hatar å så fort ja tänker på de så gråter ja. Förlorar då de ja trodde vi båda skulle kämpa tillsammans med nämligen våran vikt så nu har ja börjat tappa mitt humör å syn på de mesta drar mig ifrån han å vet inte hur ja ska bete mig. Känner mig såååå ensam å tom inom mig. Tur ja har mina små älsklingar här en vecka så ja inte deppar ihop totalt.
Så nu ska ja leta mig en som ja kan träna med. Undrar bara vart ska ja hitta henne någonstans då man inte har något umgänge här.

Ne nu blir de planera middagen å stöka på.

Ha en trevlig kväll

Kramizar Malin <3

Presentation


Välkommen till min blogg! Här släpper ja mina tankar å funderingar skriver av mig om allt å ingenting.

Är mamma åt 2 underbara grabbar födda 2008 å 2010 och en till är på väg nu att göra entre i november =).
Pyssla är en del av mitt liv när jag får t

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards