Alla inlägg under april 2012

Av Malin - 27 april 2012 07:41

Grattis Älskade Anton på din 2 års dag 

 

Idag är det ingen vanlig fredag för idag är det Antons födelsedag   
Oj vad tiden går fort tyckte nyss att Anton föddes med en dunderfart i bilen på väg till förlossningen. Minnen å känslan när vattnet gick i bilen å han kom med en sådan fart ner i byxbenet ja vet för många kanske detta låter sjukt men han dök rätt ner i byxbenet tur ja hade stora vida byxor på mig. Å när ja tänker efter varför skulle ja ha byxor på mig kunde ju tagit en kjol eller nått ne byxor skulle de vara men men knasigt man tänkte. Tur vi nästan va på förlossningen å att barnmorskan stod å väntade in oss. 50 cm lång å 3942 gram du va som en liten docka i min famn jämnför med hur stor edvin va då han föddes. 2 dagar senare fick vi åka hem. Edvin va med upp på BB å när ja frågade han om vi skulle ta med oss lillebror hem så tittade han på mig å anton å sa : Ska bebben med till mamma å pappa, men efter den dagen har edvin varit en bra storebror har hjälpt sin bror så gott han kunnat   en otroligt kärleksfull storebror har Anton.

 

Ha en bra fredag alla för det ska Jag ha  

 

Kramizar Malin    

Av Malin - 26 april 2012 14:44

Idag har ja vare å rännt runt runt å uträttat lite ärenden å så.

Försökte hitta nån present åt min stora kille som fyller 2 år imorn men hittade väl inget jätte bra så de får bli nått han gillar otroligt mycke men så klart så ska man glömma presentpappret men men får ta en liten sväng ut här imorn bitti å fixa de innan vi åker.

 

Vart en liten promenad från ena stället till de andra stället på 8 km härligt kan ja glatt säga tänk va lätt man känner sig när man utan problem har traskat 8 km hmmm måste nog snart ta å ut öka mina kilometrar lite, är snart ingen utmaning å gå dom. Men snart har ja en cykel så då kan ja ta mig på lite längre utflykter kanske en runda in till stan eller varför inte hälsa på våra goda vänner S å B  .

 

Kilona börjar gå tungt men centimetrarna går de bättre med så man kanske kan våga visa sig i sommar på en öde badplats någonstans utan att fåglarna å fiskarna ska skratta ut en men men sommaren har inte kommit ännu som tur är man badar väl ändå inte förrän efter midsommar iaf inte jag ;)

 

Ha en bra eftermiddag 

 

Kramizar Malin    

Av Malin - 26 april 2012 08:13

Godmorgon alla glada hoppas alla har sovit gott å fått sin skönhetssömn ostörd ja har sovit som en stock å de va riktigt nice de =)

Idag är de Torsdag snart äre helg så nice ska de bli   . Men vart är solen inte här iaf hade gärna haft en liten sol idag å värme men men man kan inte få allt i världen heller  .


Ne nu blir de intagning av lite frukost sen blir de ut på lite äventyr 


Ha en bra dag


Kramisar Malin  


  

Av Malin - 24 april 2012 16:04

Igår (måndags) så va ja sjukt sugen på nå gott och efter att sett ett recept på en cheesecake så vart mitt sug inte mindre direkt så ja tog å provade göra en after eight cheesecake som vart super god =) och otroligt lätt att göra. Gjorde den på cream cheese istället för philadelphia ost då ja gjorde den laktosfri tror inte de finns nån laktosfri philadelphia ost har inte hittat nån iaf men den vart jätte god ändå =)

 

 

Ingredienser

125 g digestivekex
50 g smält smör

Fyllning:
200 g After Eight
200 g philadelpiaost
3 dl vispgrädde

Beskrivning

Krossa kexen fint. Blanda med smöret. Tryck ut i en form 24cm.

Ta undan 5 After Eight,smält resten i vattenbad.
Smula ner osten i en skål och vispa hastigt ner den smälta mintchokladen.Vispa grädden löst och skeda försiktigt ner den i chokladblandningen. Bred över kexbottnen och ställ kallt i 3 timmar att stelna eller frys den och ät som glass.     

Av Malin - 24 april 2012 07:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin - 23 april 2012 13:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin - 23 april 2012 09:22

Igår fyllde min älskade lilla syster Elin 22 år. RIngde en snabb sväng till henne var väldigt skönt att höra hennes ljuva stämma saknar henne otroligt mycke  .


Men Grattis i efterskott älskade Elin hoppas din dag var kanon bra å att du åt massor med tårta   många kramar från OSS


  

Av Malin - 23 april 2012 09:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen till min blogg! Här släpper ja mina tankar å funderingar skriver av mig om allt å ingenting.

Är mamma åt 2 underbara grabbar födda 2008 å 2010 och en till är på väg nu att göra entre i november =).
Pyssla är en del av mitt liv när jag får t

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards