Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Malin - 14 maj 2012 13:04

I lördags bakade vi detta goda bröd snabbt å väldigt enkelt   på 1 timme så var brödet klart, behöver inte jäsa bara slänga ihop å in i ugnen.

 

Ingredienser:


4.5 dl Filmjölk

1 dl Mörk sirap

1 dl Vetekross

1 dl Rågkross

1 dl Havregryn

2.5 dl Grovt rågmjöl

3 dl Vetemjöl

1 dl Linfrön

1 dl Solrosfrön

1.5 tsk Salt

1.5 tsk Bikarbonat

2 tsk Brödkryddor

1 dl Aprikoser

1 dl Russin

ev. 1 dl Hasselnötter

 

Gör så här:


1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Blanda filmjölk och sirap i en bunke.

3. Hacka aprikoserna och russina grovt, blanda med de torra ingredienserna och filmjölken.

4. Lägg ett bakplåtspapper i en avlång brödform så att papperet sticker ut över kanterna.

5. Fyll formen med smeten, strö över lite grovt rågmjöl och grädda brödet i ca 45 min.

 

Lycka till   

Av Malin - 14 maj 2012 12:45

 Då var det måndag igen jag har varit å jobbat ett förmiddags pass så nu är de lugna gatan resten av dagen  .

I helgen har vi bara tagit de lugnt och tagit till vara på tiden tillsammans för nu börjar hårda veckor för oss på var sitt håll med väskan konstant packad och massor med jobb.


I fredags vart de fredagsmys med en bio vi kollade på 21 Jump street va jätte rolig helt klar värd att se  .

Har aldrig vare på så mycke bio sen ja träffade älsklingen men de är ju skoj å mysigt. Så nästa film jag vill se är: Men in black 3 i 3D vart helt såld av å se film i de formatet  .

 

  


Lördags hade vi en mys å pyssel dag vi va till Kungenskurva å kikade lite fick med oss brödformar hem så vi tog å bakade oss ett fruktbröd som vart riktigt lyckat  .

På kvällen åkte vi å hälsade på våra kära vänner S å B vart bjudna på en otroligt god lasagne å älskling som älskar lasagne. Så där gjorde du kanon bra S. Kollade på en bra film oxå gjorde vi, Machine gun preacher en verklighets baserad film   å sådana filmer gillar ja otroligt mycke. 


  


Söndagen vart en slö dag en dag med massor av skratt å mycket omtanke om varandra. Följde med älskling på ett jobb så då fick ja göra lite nytta men hade tänkt jag skulle sätta mig i ett hörn å bara läsa lite men kunde inte låta bli att hjälpa älskling med lite små saker. Så drog vi å käkade på bromma blocks de vart sushi, börjar lära mig äta de sakta men säkert. Efter de så vart de en liten sväng in på Sova å kollade på sängar de va den mest galna sängbutik ja vare in på skoj va de iaf vi fick skratta mycke ihop precis som de ska vara  .

Ja det va våran helg det i en liten snabb repris. Hoppas att ni har haft en kanon helg med fint väder å allt ,precis som vi har haft de.


Ha en fortsatt trevlig dag  

 

Kramizar Malin  



Presentation


Välkommen till min blogg! Här släpper ja mina tankar å funderingar skriver av mig om allt å ingenting.

Är mamma åt 2 underbara grabbar födda 2008 å 2010 och en till är på väg nu att göra entre i november =).
Pyssla är en del av mitt liv när jag får t

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards