Alla inlägg under september 2012

Av Malin - 7 september 2012 14:30

Äntligen är det fredag å nu ska ja bara få timmarna här på jobbet att gå lite snabbare tur vi har en assistent dator som man kan fördriva lite tid på   för snart om ca 1,5 timma är min dag slut å kan åka upp över i sverige "hem" till "drömkåken".

Känner mig lite så där extra glad idag kanske för att ja fick svar på ett mail ja har sökt jobb på tänkte nämligen byta jobb har ju jobbat inom vården sen ja tog studenten 2004 men tror att detta jobb kan passa mig hur bra som hellst har ju världens bästa man i mitt å barnens liv som kommer stötta mig i detta om jag nu får jobbet vilket ja hoppas otroligt mycket.


Så till er andra ha en underbart trevlig fredagseftermiddag å kväll och en mysig helg!


Kramizar Malin   

Av Malin - 6 september 2012 16:26

Idag är min lediga dag eller ledig å ledig ja slutade imorse kl 7,30. Har bara grejat å donat kollat igenom vad ja vill ha med mig upp över när vi åker imorn. För imorn börjar en ny sida i våran bok, vi packar in oss i en väl fylld bil + släpvagn å åker till våran egen "drömkåken" ska bli så skoj att göra om där å göra det till vårat hus men nu ska vi bara bo in oss å få upp lite möbler å så denna helg när vi är hos barnen. Längtar redan till jul ska ja tala om  . Vårt eget kryp in.

Här hemma ser det just nu ut som ett "slag fält" men så kommer de bara bli tills imorn.

Å så fort vi kommer upp imorn så hämtar vi barnen som skulle få pannkaksmiddag hos mommen underbart när man får lite hjälp ibland. Tack!


Just nu står Köttfärssoppan å puttrar på doftar underbart gott, börjar knorra lite i magen så dags att mata den bara de blir klart på spisen nån gång  .


Ne nu blir de till å fortsätta med grejandet, här kan man inte sitta å lata sig hela kvällen.


Ha en bra kväll!


Kramizar Malin   



Av Malin - 4 september 2012 13:00

Oj har ju glömt att lägga ut receptet på den himmelskt goda middag vi åt i fredags.

Men här kommer receptet iaf  .


Recept för 2 personer.

Ingredienser:


4 Lövbiffar

100 gr Philadelphiaost

1 (liten) Schalottenlök

1/4 Paprika

1/2 Vitlöksklyfta

Peppar

Salt

Smör


Gör så här:


Börja med att förbereda fyllningen då den ska svalna.

* Hacka paprika och schalottenlöken koka dom i smör tillsammans med pressad vitlök.

* Häll av i en sil eller på hushållspapper och låt detta svalna.

* Blanda sedan ihop paprika och lökröran med philadelphiaosten peppra om de behövs.

* Lägg sedan en klick på lövbiffen, vik över ytterkanterna lite av biffen och rulla sedan ihop den på längden som en rullad.

* Stek i stekpanna med smör och krydda lite med salt och peppar.


Servera med Blomkålsris och sallad


Lycka till och smaklig måltid!


Av Malin - 4 september 2012 12:19

Sist grabbarna var här nere hos oss för ca en vecka sen så gick vi på Grönalund då det var Edvins önskan å en snäll mamma som man är så tar man på sig ett åkband så att båda grabbarna kan åka så mycket som möjligt för Edvin har ett eget åkband. Tänka sig att min lilla Edvin har blivit så stor så han kan åka karuseller som är längdgräns 110 cm på nu å han är en mycket stolt åkare å vill hellst inte ha mamma med men så skulle vi åka "vilda musen" å där måste mamma åka med å ja kan säga att de va den värsta karusellen ja åkt på LÄNGE förutom då ja åkte Insain med min systerdotter huvva. Iaf så var man tvungen å sitta 4 i varje vagn så ja å Edvin fick sällskap av 2 tjejer å våran vagn skulle nog kunna göra reklam för "vilda musen" för bilden vart lite små cool. Ska tillägga att ja visste inte att dom knäppte kort ens.

Så här blev bilden iaf.

Av Malin - 3 september 2012 09:05

Idag är det den 3.e september å jag gör min allra första dag på mitt fast schema :-). Känns skönt att ha fasta dagar så nu kan ja börja planera mitt eller vårat liv igen.
Så med ett stort leende på mina läppar säger ja Godmorgon!

Ha en bra dag!
Kramizar Malin <3

Av Malin - 2 september 2012 21:59

Har nu ikväll testat ett mycket enkelt recpt lätt å snabbt att göra.


 


Oopsie-bröd

6 Bröd

Ingredienser:


3 Ägg

100 gr Philadelphiaost

Lite salt


Gör så här:


Dela på äggvitor och gulor.

Vispa äggvitorna hårt med lite salt (man ska kunna vända på bunken utan att allt rinner ur).

Vispa samman gulorna med philadelphiaosten.

Vänd försiktigt ner äggvitan i ägg och ostsmeten. Lite i taget. Blanda försiktigt för att bibehålla luften i smeten.

Klicka sedan ut smeten på bakplåtspapper och grädda i 150 grader i ca 25 min.


Lycka till!

Presentation


Välkommen till min blogg! Här släpper ja mina tankar å funderingar skriver av mig om allt å ingenting.

Är mamma åt 2 underbara grabbar födda 2008 å 2010 och en till är på väg nu att göra entre i november =).
Pyssla är en del av mitt liv när jag får t

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards